tisdag 9 februari 2010

Tisdagstårar

Om det är så nyttigt med rödvin som de säger, så borde jag vara i kanonskick nu. Har lagt mig till med en "jag ska ju ändå inte köra bil-vana" att ta ett halvt glas vin om kvällarna, då och då.

Sitter i huset och tänker att jag unnar mig lite vardagslyx.
För det behöver jag. Var Dags Lyx.
Någon riktig lyx är långt borta.

När marken rämnar och man faller omkull.
När det man gjort sakta bleknar och försvinner.
När man river upp vad man varit stolt över.

Och när det är fuktigt och vattenläckageigt i hela huset och själen.
Spelar det ingen roll att man väl egentligen har det rätt bra.
För pengarna räcker ändå inte, serotoninet i hjärnan har ändå gått på semester. FuckDamnIt.
Som Jocke skulle sagt.

rev upp parketten. Som att strö salt.

i såren. och våren.
och jag vill inte skriva ett sånt här inlägg för jag vill inte alls verka sån men det där med golvet. Tog mer än den nya parketten.
Geist.

_________
Lhasa De Sela - Con Toda Palabra.
som jag inte förstår, men som låter som mig just nu.

och nej. jag har inte svarat på det där mailet utan bu eller bä. För jag vet inte hur.

Inga kommentarer: