onsdag 7 april 2010

Friskförklaring

Nåja.
Inte helt och fullt kanske, men iaf på banan igen.

Sitter i Värmlandet.
Väntar ut tiden.

jag fick en couchrequest igen.
De kommer alltid när jag är här uppe.
Aldrig när jag är hemma. på plats.

jag var ju lite ledig ja.
som jag sa.
Och hostade, nös, och plågade mig igenom tiden med några skönlitterära verk.
missförstå mig rätt.
De var underhållande.
Men plågsamt att inte orka nånting.
Annat.

Så jag tuggade i mig Arto Paasilinna och skrattade åt den makabra humorn och ser framför mig Översten leda sina trupper i och mot Kollektivt självmord.
och jag tog till mig anekdoterna och allvaret, förundrades och grät till Illusionernas bok av Paul Auster.
och jag rekommenderar dem båda.

Men inte birgitta Stenbergs Alla vilda. Konstaterar helt enkelt att hon inte passar mig. För hon skriver inte dåligt. men heller inte för mig.
________________
Nu har även maskrosorna vaknat, för den delen.
Påsken har passerat.
Och när jag passerade uppåt såg jag att till och med de enorma snöhögarna i Öxnered har försvunnit.