onsdag 20 oktober 2010

Oväntat besök.

Igår knackade det på min ytterdörr mitt i natten.
Utaför stod Lillasyster med en pizza.
Bara sådär.
Här har du en pizza. sa hon

Igår kväll fyllde tände jag pannan och parkerade pelargonerna i hallen för att "vintra in" dem succesivt innan jag så småningom parkerar dem i källaren för vintern. Jag grävde upp mina Dahlior och lät dem bo i en lerkruka. Petuniorna jag fick av mamma för att ha i trädgården fick också flytta in.
Rödbetorna som inte blev särskilt stora ligger på tork i halltvättstället.

Min fina plastfågel och soluret utan visare väntar på våren i  magasinet.

Idag åt jag en halv pizza på ett tåg när det for förbi Skövde.

två dagar blev det.
HEMMA

Snart är det vinter.
Radion lovar snö och facebook säger att det är så i Växjö hemmat.

I förrgår fick andravåningstoalett tillbaks sin isolering och krypvinden detsamma.
Nästa gång bör jag sätta på dubbdäcken på Pärlan.

Nu är jag i KukKarlstad igen.
men det känns bättre än sist. lite mindre kukig.
Successivt blir det bättre. Så är det.

Och så blir det den där kända musikelen i Småland trots allt.
Med hotell och fyra dagars slit.

Det reder sig. det reder sig.