tisdag 12 oktober 2010

Tidy Tuesday

Det kan väl hända ändå
att trots bussresa istället för cykel
så blev det en ganska bra dag ändå

Hämtat mig.
Vilat mig.
Lugnat mig.

Var i vilket fall på plats i god tid i 12an.
Grupphandledning av projektarbetet.
en kurs som trots knapp halvtid redan är infekterad.
Infekterad av arrogans. stolthet. okunskap.

ska ta det en annan gång

för vår grupp är lyckligt lottad.
Kajsa Ravin är en förebild.
Som en ångvält. På ett bra sätt.
inte bara lång.

Satt nästan hela dagen med planering inför helgens studiearbete.

Sedan.
buss tillbaks till stan.
kort sväng in till Kupan.
Köpte mig lite tråd och några nålar till.
Ska försöka laga pälskragen ikväll.
och ett svart halsband, som slank ner eftersom växeln änd låg kvar på disken.
Unna.
Unna mig.

sen provat en 60-tals kappa på Myrorna. Fin, men på tok för ubg för min smak.
gick hem.

Kokte soppa.
Potatis. Purjolök.

Bjöd Kinesen
Sen pratade vi.
som vanligt om hemlängtan.

men också om Kinesiska klassiker,  jag har nu en lång lista i min inbox på titlar som ska läsas en dag.
om föräldraledighet
och om barn som aldrig får syskon
och hur en tredje generation i kina nu saknar någon att dela sina leksaker med.