fredag 22 januari 2010

Friday is Funday

Så var det redan fredag.

Städdags. Har burit upp det fula bruna skåpet till stökiga rummet. Där kan det stå i väntar på bättre tider. Om någon vill ha det. Förbarmar sig över det. Tillsvidare får det bo bland bråten, som jag f.ö. Ordnat och Stuvat med idag.

Imorgon får jag fint besök. Gamla Hultsfredsrävar. H&R. Blir bra det. Länge sedan sist, och aldrig hos mig. Så nu har jag städat.
Nästan överallt. Tog bilen till mamma och lånade dammsugaren. Industridammsugaren. Själv har jag ingen.
Dammsugare är Kung när man har yllemattor och katter.
Heja för dammsugare.

Men. Först ska jag iväg till vattengympatjejen.
________
Jenny Wilson - The Wooden Chair
(Kommer på mig själv med att stampa, gunga och sjunga med hela kroppen på stolen. Då är det Bra.)

Inga kommentarer: