måndag 11 januari 2010

Okoncentration

Det är Nånting i huvudet och i kroppen på mig som styr mina tankar ifrån tenta, orientalism, occidentalism och det där andra som borde fängsla mig nu.

Det är ett Annat som drar i mig och vill ha mig åt andra saker.
Som vill säga allt det där som liksom hoppar omkring i huvudet på mig, men jag kan inte f o r m a orden, och jag h i t t a r ingen bild som passar.
I hela bildfoldern. I hela datorn.

Och det som ligger i kroppen och puttrar, som slingrar sig upp från tårna, via knäna hela vägen genom magen, upp genom halsen och helt upp i huvudet, där det verkligen s t ä l l e r till det.
Det.

Det är något angenämt.
och jag vet inte riktigt vad.
Men jag gillar det.
och jag tror att det bär hopp om en ny tid.

det tror jag.
Om Förändring.
_______

Men innan dess;
Färdigställa tenta.
_______
och under tiden.
Ebba Forsberg på Spotify

Inga kommentarer: