tisdag 30 mars 2010

Åhå. Krokusen blommar också.

[redigerar och lägger till]

Hur kunde jag glömma ?

att jag såg Tranorna idag.

Tre.
Ståtliga.
Dansande.
Nära.

Alldeles bredvid vägen.
För upptagna för att bry sig om
en bil


[åter]
__________________
Vaknade tidigt trots månskensnatt.
(Kan aldrig sova med månsken. Spelar ingen roll att jag drar ner rullgardinen.)

Det var frost ute.
Jaja. Vintern gör vad den kan.
Men det hjälper inte.
På åkrarna utanför har stenarna kämat sig upp i ljuset och det har kommit fåglar som varit ute och rest.
Jag vill också ut och resa.
Nu.

Bort till värmen.
Till gränderna i Paris.
eller bara till en natt i Berlin.

_______________

Men det är fint nu.
Våren har tröttnat på att vänta och skyndar sig.
Snön försvann på en vecka.
Postlådan badar i våfloden.

Och på gräsmattan har någon levt på kottar hela vintern.
Grankottar.
Under ekarna.

_______________
Jag har börjat vårstädningen.
Fejat. Putsat några fönster.

Fönstret ovanför snödropparna.
De är jättemånga nu.
Kan inte räkna.
Alla