torsdag 25 mars 2010

The Sound of Spring

Utanför huset hemma har det vaknat.
Snödroppsknoppar tävlar mot nässelskott om bästa platsen.
Mina vinterfingrar blev jordiga och brända när jag sållade bland önskvärt och gissel.
Det gäller att mota olle i grind. Stävja. undivka en anstormning av ogräs. Gissel. Nässlor. Oro. [vårdepression.]
Mota Olle i grind. Är mest. Tidskrävande just nu. Tar kraften.

Sitter med en assignment som är oklar.
Oklart varför. Skjuter på framtiden allt jag vill ha avklarat.
Egentligen skulle jag nog ha kunnat vara klar. Om jag gjort som jag tänkt.
Men Nej. Det gör jag inte.

Men helgen var fin. Hellas hade en säck entusiasm med sig när jag mötte upp på ensamma järnvägsstationen. Vi drack vin. Vi målade. Vi dansade. Och somnade hårt.

Nu ser hemmat ut som byggarbetsplats igen. Men i köket är det högblankt. Så det. så.

_______________________

Och går man ut
hör man vatten.
Smältande, forsande, porlande och droppande.
Vårvatten

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, småsmå nya nässlor. Underbar liten vårsoppa. Nyttig som tusan dessutom.