tisdag 16 mars 2010

Old Acquaintance

Mina vänner bröderna hade en exotisk frukt med sig. Visste inte vad den hette.
- Det står på kvittot.

På mitt gamla jobb fick jag en gång en gul låda adresserad till mig fylld med 5kg av den där frukten. Måste varit ett mutförsök. Finest Mango from Pakistan.
-Did you get it, Mam?
Ibland minns man fel för att man tänk sig igenom ett förlopp så många gånger att det förvanskats. Men det kom i vilket fall en låda gul mango. DHLad. There is still a receipe folder in my kitchen. Verklig.

Jag har fortfarande en detaljmålad Buddha som vakande blickar ner på mig hemma. Anil Ghmire tog den med sig, fraktad från Himalayas Nepal, ackompanjerad av berättelsen om ett Hemma som var radikalt annorlunda än mitt.

What are you up to?
Dagens eftermiddagsdiskussion drog upp en massa minnen.
_________________
Är fortfarande lite paff för att Kung T ringde och gratulerade mig på min födelsedag. Ibland är det otippade det som sätter avtryck.

och jag lyssnar på nostaligi.
Mountaingoats - The Shadow Song.
en dag ska jag lägga upp texten här och bjuda er på Darnielles tillförsikt.
Men än så länge klarar jag mig ändå.

Inga kommentarer: