måndag 8 mars 2010

Kvinnodag och Gudinnor

Internationella Kvinnodagen. Idag.























Det är en bra dag.
igen.

Läste senaste kupén på tåget imorse.
Mia Skäringer tyckte att vi behöver nya gudinnor. En mer mångfasetterad helighet.
som hennes enmansshow som jag gärna vill se;
Dyngkåt och hur helig som helst.

Min vän Johanna gör gudinnor av glas. De är alldeles fantastiskt fina, egna och olika. På Etsy kan man köpa hennes alster som är helt och fullt komna ur hennes händer.

Gör't, vet ja.
__________

Och så var det en annan sak.

Man undrar ju.
När man blev sådär gammal att
tiden går fort

En gång i tiden tog sommaren aldrig slut.
Och inte vintern heller. Bilresorna var så långa att man tröttnade innan man kommit förbi grannhuset. För att inte tala om hur långt det var tills man skulle sluta skolan.

Numer gör jag allt jag kan för att hålla vintern kvar så länge det bara går för jag älskar den vita snön och vädret kan inte bli bättre än det är idag.

Inga kommentarer: